mitt nya eller gamla liv

Nu har det gått mer än en veckan sen vi sa hejdå. Känns som evigheter. Som om allting vi varit med om  tillsammans bara varit en underbar dröm.  Allting här hemma är sig så likt, det har bara stått still medan jag varit borta.

Jag har faktiskt tagit tag i mina saker nu och packat upp, tvättat och nästan städat mitt rum. Så nu kan jag få finbesök från er!! Jag har träffat Emma en hel del också. I måndags när det spöregnade gick vi runt på stan och fikade. Sen på kvällen var jag hemma hos henne, åt god middag, såg på aladdin, spela spel och sov över. På tisdagen var det fint väder så då gick vi ner och badade men det var så sjukt kallt, krampaktigt. På kvällen var vi på parkteatern (gratis utomhusteater), en teater som vi inte förstod oss på...

Jag har träffat mina andra vänner också, gått promenad och suttit i parker. Ätit glass. Jag har även redan fått två samtal från mitt jobb som undrar när jag kommer tillbaka...

Igår så låtsades jag och emma att vi var turister. Eller det blev bara så. Vi gick runt i gamla stan och skulle sätta oss någonstans och äta. När vi väl hittar ett ställe så frågar de om vi vill ha menyn på svenska eller engelska. Engelska. Vi hade jättekul.

Idag tror jag att jag ska ta mig ut till landet, vila och ha det skönt. Träffa mina föräldrar. Dit är ni också mer än gärna välkomna.
Puss

           


Kommentarer
Postat av: anna

mysigt, jag tror jag ska försöka ringa till er snart igen, vill höra era röster! och nu är väl ticosarna nere i PJ på besök, gud vad avundsjuk jag blir

2008-07-05 @ 14:22:58
Postat av: frida

jag tror inte att de har åkt ner än. fast mau är ju där nere. Ska vi inte sätta oss på ett flyg och åka ner?

2008-07-05 @ 19:22:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0