Jag kan flyga, jag är inte rädd...

Knappt har julen tagit slut förens det är dags att korka upp champagnen, dra på sig festklänningen och rigga raketerna för fira att år 2007 är tillända. Snart heter året 2008, ett nytt år med nya möjligheter. Ett år som för oss, jag kallar oss vi, vi som är sju svenskar (vår handledare ej att glömma) på väg mot kanske vårt livs äventyr som högst sannolikt blir oförglömligt.

Som ni förstår känner jag en längtan om att få befinna mig på Kärsögården redan nu, att tillsammans med er andra sätta mig på planet i en pirrande, nervös ovisshet om vad som komma skall. Men än är det några veckor kvar så här sitter jag i mellandagarna och väntar på dagen D.

Det mesta av det materiella och praktiska är omhändertaget. Men jag måste växla pengar, införskaffa några bra pocketböcker och säga hej då till mina vänner innan jag känner mig riktigt redo.

Jag hoppas att alla ni andra känner samma pirr i magen, nu vet jag att jag är en av de minst beresta i sällskapet så kanske är det ovanligt många fjärilar i min mage men alla har vi ju en massa förväntningar - och farhågor!
Det känns bra, som en utmaning, en ny tillvaro kantad av upplevelser på andra sidan jorden men också på hemmaplan i Falun.

Jag kommer troligen få en högre grad av resfeber dagarna innan avfärd, så när jag sedan sitter där och tampas med min flygrädlsa, påminn mig då, eller snarare övertyga mig om att vi kommer få det häftigt värre där nere. Ett "redigt" äventyr som vi smålänningar skulle ha uttryckt oss.

"Jag ångrar bara det jag aldrig gjorde", är det motto jag försöker leva efter.


Jag antar att det märks att jag är lite inspirerad av det material om personlig utveckling som jag tänkte bidra med på utreselägret. Ska bli så kul att träffa er alla igen, lite tråkigt är det ju att vi inte kommer att träffas mer än i halv styrka senare. Sen måste vi komma på något att framföra på kulturshowen. Jag hoppas att ni tänker så det knakar. Ta hand om er nu så syns vi snart igen. 


image5image8image9


Kommentarer
Postat av: Erica Isacsson

Anna Anna... jag antar att du nu är framme, vet inte när du kommer kunna läsa detta, men vill ändå att du ska veta att vi tänker på dig här hemma! förväntar mig att det kommer uppdateringar på hur det går så jag kan drömma mig bort till ett annat land en stund =) saknar dig! ha det bra och njut av minsta lilla upplevelse.. kramar /erica

2008-01-24 @ 15:41:24
Postat av: frida

det blev oförglömligt och vårt livs äventyr!! kunde inte blivit bättre eller hur:)

2008-11-17 @ 19:30:23
Postat av: anna

näe frida det kunde det inte :)

2009-01-26 @ 23:10:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0