All good things come to an end...

Det sags att tiden gar fort nar man har roligt och aldrig har det gamla talesattet varit en battre beskrivning an pa var vistelse har i Puerto Jimenez.
   Jag kan inte forsta hur dagar, veckor - ja manader lyckats springa forbi med vindens hastighet. Jag finner bara en enda bra anledning eller kanske tva - trivsel och det faktum att vi varit i trevligt sallskap. Jag tror att jag talar for oss allihop nar jag pastar att vi haft valdigt roligt ihop och njutit av vad Costa Rica blandat och gett.
   Det kommer inte att bli latt att lamna den har fantastiska platsen, som kommit att bli vara hem,  och som med all sin charm alltid kommer att ha en plats i vara hjartan.

Nu later det som om slutet ar nara men an har vi en del kvar att gora. Utbildningsdagar, slutspurt med projekten och donande infor kulturdagen pa sondag. Har ska resas midsommarstang, bakas smargastarta och ovas "sma grodorna". Sedan maste vi forstas njuta av stranden, ga till tavernan och vraka i oss "gallo pinto" (som kommer att saknas).

Aven om en och annan tar kommer att fallas om ett par veckor nar vi gar pa planet mot New York med destinationen Karsogarden i Stockholm sa vet vi att efter regn kommer solsken och en viss langtan efter en ny tillvaro i Falun har borjat sprida sig som en behaglig kansla i kroppen. Snart intar vi Dalarna!

Ticosarna hoppas pa att fa se sno... En eventuell plan B, som ett tips till vardfamiljerna ar att eventuellt stoppa in lite i frysen. Helst tillrackligt for att gora en snogubbe eller tva...

Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0